Změny

Přejít na: navigace, hledání

Shrnutí ZSV

Přidáno 1 972 bajtů, 12. 2. 2018, 08:57
bez shrnutí editace
 
= Základy psychohygieny =
#* doporuční k tomu, aby si člověk tvořil duševní zdraví
* problematické rodiny, bohaté rodiny, matka nemá vztah k dítěti, děti ve výchovných ústavech, když jsou děti sami
* je-li deprivace dlouhodobá a silná, vzniká tzv, Deprivační <u>Deprivační syndrom</u>
===== Deprivační syndrom =====
* vlivy označující stres->stresory
* každý je jinak odolný vůči stresu
* postihuje více muže
==== Eustres ====
* 10-12% chce sebevraždu (přibližně)
* 25%lidí se chce léčit (přibližně)
* deprese je duševní stav, který se projevuje smutkem, melancholií, nízké sebevědomí, sebeobviňování, narušení imunity, osamocení, narušení pohlavních funkcí, stráta ztráta zájmu
==== Klinická deprese ====
** bylinky (třezalka, meduňka)->čaje
** konzultace (s psychologem)
** šoková terapie (elektrošoky)->při nerkózenarkóze, vymazání krítkodobé krátkodobé paměti
== Duševní poruchy ==
* některé poruchy jsou přechodného rázu
* jiné jsou cyklické-vrací se a prohlubují se ,
=== Psychopatie ===
* nedostatečné ovládání svých potřeb a pudů
* poruchy nálad, vůle
* narušené psychická rovnováha
* některé vlastnosti jsou silně vyvinuté, jiné podprůměrně
* vlastnostijsou doprovázeny zvláštnostmi
==== Léčba ====
* muzikoterapie-léčba hudbou* arteterapie-léčba malováním
* hypoterapie-jízda na koni
* canisterapie
==== Imbecilita ====
* lidé se naučí mluvit, ale mluví těžce, mají vady řeči
* jsou schopni se najíst, naučit se hygieně, postarají se o sebe
* někteří z nich jsou schopni vystudovat zbláštní školu
* v dospělosti jsou schopni vykonávat jednoduchou práci (s dohledem, v chráněných dílnách, pod dohledem)
* tito lidé se normálně zaměstnávají
* IQ 51-69
*
== Psychické procesy ==
=== Poznávací procesy ===
* procesy díky kterým poznáváme svět
==== Vnímání ====
* nejjednoduší proces poznávání světa
* je to proces, kterým je obdařena veškerá živá hmota
* pozadí->to, od čeho odhlížíme
===== Analyzátory =====
* příspůsobují se podnětům a prostředí, to je adaptace
====== Adaptace ======
* na dotyk-brýle
* na světlo-ze tmy do světla
* vznikají počitky
====== Počitky ======
* obraz určité vlastnosti předmětu nebo jevu-barva, vůně, váha
* počitky se skládají do vjemů-kompletní obraz předmětu
* skutečnost->podněty->počitky->syntéza->vjem
* když si uvědomíme i význam=vnímání
====== Absolutní práh počitku ======
* nejmenší podnět, který jsme schopni zaznamenat
====== Rozdílový práh počitku ======
* normální človek pozná 4 odstíny barvy, člověk, který pracuje v textilce 25 odstínů barvy
==== Představivost ====
* přechod mezi vnímáním (poznáváním) a myšlením
* představa->vybavený obraz paměti, je názorný ale né tak detailní, přesný
* základem pro představu je realita, něco reálného
* představivost se využívá v tvůrčí činnosti zaměřené do budoucnosti
* velkou představivost mají děti, umělci
* transformace představ->skládání papíru v mysli
===== Bezděčné představy =====
* aniž bychom chtěli máme představu něčeho
===== Záměrné představy =====
* děláme si představy svojí vůlí
===== Druhy představ =====
* zraková, sluchová, chuťová, čichová
===== Asociace představ =====
* volné sdružování představ bez logické kontroly
* zraková představa je nejjednodušší === Fantazie ===*  === Myšlení ===* myšlení= proces sloužící k řešení problémů* <u>identifikace problému</u>-zda to lze zvládnout* <u>definování problému</u>-výběr určitých prostředků, které budu potřebovat k řešení problému, snažíme se problém vyřešit* <u>inkubační fáze</u>-vědomě přestaneme na problému pracovat, nevíme jak dál, dáváme si pohov, protože jsme to předtím nevyřešili, tato fáze může být různě dlouhá (minuty, ale i roky)* <u>strategie řešení</u>-vymyslet způsob, jak daný problém vařešit <u>Algoritmické řešení</u>- <u>Analogické řešení</u>-podobné řešení, které jsme již někdy použili <u>Heuristické řešení</u>-řešení pomocí pokus omyl (chaotické, nebo systematické) <u>Vhled</u>-AHA (nalezení řešení, nápad) <u>Originální řešení</u>-musíme vymyslet úplně nové řešení, nový způsob* <u>zpracování informací</u>-vybereme a uspořádáme se informace* <u>ověření neboli verifikace</u>-vše aplikujeme na problém a zjistíme jestli jsme problém vyřešili, nebo ne  ==== Vlastnosti myšlení ====* široké XXX úzké* pružné XXX schematické* kritické XXX nekritické* hluboké XXX povrchní* přesné XXX nepřesné === Řeč ===* slovní vyjádření myšlenek * slouží k dorozumívání, sdělování poznatků, předávání zkušeností ==== Obsahová stránka řeči ====* obsah sdělení (to, co říkáme) ====== Formální stránka ======* jak to říkám (forma sdělení) ==== Druhy řeči ==== ===== Vnější mluvená řeč ===== ===== Vnitřní řeč =====* povídáme si sami se sebou (může být tichá, ale i hlasitá) ===== Psaná řeč ===== ==== Mimoslovní sdělování ==== ===== Mimika =====* výrazy ve tváři (ksichtění se) ===== Gestikulace =====* pohyby těla, upřesňuje sdělení
==== Fantazie =Vzdálenost k osobě =====* vztah k protější osobě
==== Myšlení a řeč ==Zvláštní procesy ==
=== Zvláštní procesy Smyslové klamy ===
==== Smyslové klamy =Spánek ===
==== Spánek =Sny ===
==== Sny ==Paměťové procesy ==
=== Paměťové procesy Fáze, druhy paměti ===
==== Fáze, druhy paměti =Zapomínání ===
==== Zapomínání ==Motivační procesy ==
=== Motivační Citové procesy ===
==== Citové Volní procesy ====
==== Volní procesy ====[[Kategorie: ZSV]][[Kategorie: 1. ročník]][[Kategorie: ZSV - 1. ročník]]
1 013
editací

Navigační menu